hot-girls-lifting

Krachttraining, 10 redenen waarom jij het ijzer op moet pakken!

14 mei 2014 | Geplaatst in:Crossfit

Ik hou ervan…..krachttraining, weightlifting! Het begon al met bodypump, waar ik trouw elke week mijn les volgde en al snel meer en meer gewicht ging liften. Zo leuk dat ik mijn papiertje heb gehaald als bodypump instructrice. Totdat ik aan crossfit ging doen, en een squat geen nep squat is, een halve squat-is-geen-squat-squat daar gelden andere regels…….ASS TO THE GRASS BABY!!!! En dan met echt gewicht aan je barbell. Ik wordt er blij van, energieker en kan de rest van de dag bergen verzetten! Hard trainen met gewichten en “stepping outside your comfort zone” doet meer dan just sculpt great muscles!

 

 

 

10 redenen waarom jij het ijzer op moet pakken!

 

1. Je vet smelt weg. werken met gewicht is werken aan sterker en meer spiermassa, meer spier = hoge metabolisme (meer verbranding) dus minder randjes over je broek!

 

2. Je verbrandt meer calorieën. meer als dat je alleen cardio zou doen. Meer spier meer verbranding zelfs in rust (de afterburn)

 

3. Je kleding zit veel beter. wist je dat vet veel meer ruimte in beslag neemt dan spier en het je postuur verbetert….zo zie je er slanker uit.

 

4. Je botten worden sterker. gewichtheffen zorgt er niet alleen voor dat je botmassa behouden wordt maar in combinatie met een gezond dieet gaat het zelfs je botten versterken.

 

5. Je gaat beter eten. wanneer je aan krachttraining doet heb je de gewoonte om je lichaam beter te verzorgen, dit zorgt voor een positieve switch  in je eet gewoonte en wil je die donut echt niet meer maar vraag je lichaam om een meer proteïne voedsel.

 

6. Je zal sneller fitter zijn.(misschien nog nooit zo fit geweest) muscular endurance (uithoudingsvermogen spier) en musculair strenght (spierkracht) zijn 2 hele belangrijke componenten, en zal je sneller je sport doelen behalen als je kracht training een onderdeel van je training maakt. ATHLETES HIT THE WEIGHT REGULARLY!!!

 

7. Je zal gelukkiger en meer zelfvertrouwen hebben. zware gewichten heffen maken je niet alleen fysiek sterker, maar het versterkt ook je zelfvertrouwen. je zal ervan versteld staan wat jou lichaam allemaal kan! En het is super effectief in het bestrijden van een slecht humeur (ken ik niet)! met alle intensieve vormen van sport maakt je lichaam endorfine aan ……..het gelukshormoon!!!

 

8. je bent productiever en efficiënter. in je werk, persoonlijk, familie,hobby’s en je training. Ik kan de rest van de dag bergen verzetten.

 

9. Je wordt beter met hardlopen. sterken spieren zorgen ervoor dat je beter en sneller gaat lopen. Voorheen liep ik altijd op een AVG pace van 6.14 nu is dat altijd rond de 5.24

 

10. Je krijgt een gezonder hart. research bewijst keer op keer dat gewichtheffen een positief effect heeft op je bloeddruk en cholesterol. je versterkt je hartspier.

 

En toch nog eentje dan…….je slaapt er zo lekker door! wat toch wel heel lekker en belangrijk is……s’nachts bouw je spieren!!!

Ik kan zeggen dat al het bovengenoemde echt waar is maar dat het alleen maar werkt wanneer je regelmatig middel tot zware gewichten lift. Maak er een routine van in je trainings schema en je zal zien hoe cool en hoe fijn je je zult voelen!

 

IMG_1305

 

Happy Weight Lifting!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

*



De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>