Dumbbells Only Strenght WOD!

10 september 2014 | Geplaatst in:Geen categorie, Home Wod's

Wat was het afgelopen maandag een lekker weertje! Zal ik naar de box gaan? Of blijf ik lekker hier aan de kust en doe ik een wod in de tuin? Geen zuggie wind, eigenlijk best warm……wat zitten jullie twee mij nou aan te kijken? (de honden die mijn twijfel volgens mij aanvoelen)! Ja!….kom op ik weet het al we gaan naar het strand, 10 uur geen kip te bekennen en doe ik daar heerlijk een wod jullie blij, ik blij! Hoe een idee kan ontstaan?! Want terwijl ik mijn dumbbells in de tas doe (er moet natuurlijk wel met kracht getraind worden) bedacht ik mijzelf, wat zijn deze gewichten toch handig je kunt ze overal mee naar toe nemen en de workouts die je er mee kunt doen zijn eindeloos….dus, voor jullie ook een perfecte home wod….Anywhere, Anytime!!! En nee, we gaan niet de meest voor de hand liggende oefeningen doen….bench press, curls, lateral raises etc want die zijn zo 2000 en nog wat! ;-)

 

Voordelen van het gebruik van dumbbells.

  • Een goed alternatief ter vervanging van de barbell.
  • Bijna elke oefening die je kan bedenken met de barbell, kan je ook met de dumbbells uitvoeren.
  • Perfect voor explosieve training.
  • Dumbbells zijn veiliger dan de barbell, zeker bij bepaalde oefeningen is het toch fijner met 2 gewichten in je handen dan met een barbell in je nek…..je kan ze veiliger laten vallen.
  • Weinig plek nodig en kan ze overal mee naar toe nemen.
  • Je kan creatief zijn (YouTube), de training mogelijkheden zijn ‘huge’.

 

 IMG_4054

 

Voordat je begint, doe wat warm-up, stretching en lichte cardio oefeningen!

 

Pak een paar dumbells en als je deze nog niet heb, kan je ze hier bestellen! Maak je klaar voor deze hartslag verhogende krachttraining for your entire body!!!

 

IMG_4035

 

  • Burpees, geen uitleg nodig!!
  • Squats, houdt de dumbbell op borsthoogte en go ‘lowww’ ellebogen blijven tussen de benen!
  • Plank pull…..wat?? dit zijn echte core killers! Begin in plank positie met de dumbbell op reikafstand van je handen. Pak nu met één hand de dumbbell en trek deze onder je door naar buikhoogte….zorg wel dat je heupen recht blijven. Loop naar achteren op handen en voeten totdat de dumbbell weer voor je ligt en trek deze met je andere hand weer naar je buik toe.
  • Abs knees up, ga op je rug liggen met op getrokken knieën 90º strek je armen met de dumbbell op schouder hoogte en strek je been één voor één uit maar raak niet de grond aan. Armen blijven gestrekt!

 

Push jezelf tot het maximale maar let op je techniek zodat je de oefeningen goed blijft uitvoeren!! Kies voor het juiste gewicht die uitdagend genoeg is voor je maar niet te zwaar want je moet het wel af kunnen maken.

 

*nike tight Zalando

 

Your Turn: Ben toch benieuwd of jullie regelmatig een home wod doen? En wat doe je dan zoal?!

 

Leave a Reply

*



De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>