IMG_2994

Challenge hier! Challenge daar!

24 juni 2014 | Geplaatst in:Crossfit, Health

Sla een tijdschrift open, op Facebook en je komt ze tegen……de abs en squat Challenges. Met geweldige tekst koppen als “Take the challenge start today and get the abs and but you always wanted”! Yeah right, alsof het zo makkelijk is! Ten eerste ga ik zeker geen mensen afzeiken die hier wel aan mee doen of Challenges posten, want geloof nog steeds in de goedheid van de mens om elkaar te motiveren dat doe ik ook met mijn blog maar geloof dat ik een beetje ‘Challenge’ moe aan het worden ben (weet het bijna wel zeker)! Het kan toch niet zo zijn dat je na 30 dagen de Sixpack of de Braziliaanse bips krijg als je aan een ab/squat Challenge mee doet?? I have been there, done that!! Er is ooit door iemand tegen mij gezegd…..als jij nou elke dag 15 minuutjes buikspier oefeningen gaat doen zal jij zien! oké ??……daar ging ik “de fik d’r in in die buik” want ook ik wilde die strakke buik na 2 kinderen, en kreeg van huis uit echt best goede genen mee (mij hoor je niet klagen) maar die buik dan net weer niet! Dus ik ga je niet vertellen hoe het dan wel moet maar ga je wel uitleggen dat het toch iets anders werkt en zeker na 30 dagen niet! En ik ken geen crossfitter die daar aan mee doet, want die weet dat je ze toch wel krijgt met keihard verschillende trainingen doen! Ook bij mij ging het ineens hard en ging de knop om qua voeding!!

 

I WANT ABS !!

Een Sixpack buik (als deze zichtbaar is) zegt alles over de hoeveelheid lichaamsvet en dedication in je voeding en training. Waarom zie je mooie foto’s op Facebook en Instagram voorbij komen waar mensen hun buikspieren laten zien…..dat is de trofee voor het veranderen van je eetpatroon en keihard trainen! Zolang je je voeding niet op orde hebt, ga jij die buikspieren niet zien. Dat betekent nou niet dat je minder moet gaan eten (juist niet)! en dat je helemaal geen vet mag hebben, het lichaam heeft juist vet nodig maar niet in de slechte varianten!! De natuur is soms niet eerlijk verdeeld de één heeft meer geluk dan de ander als het gaat om het opslaan van vet. Sommige mensen slaan als eerste vet op, op de benen en heupen en ja, sommige lichamen hebben de voorkeur om het precies “on top of the sixpack” te plakken!!

 

HOEVEEL LICHAAMSVET ?

Voor mannen die echt een duidelijke sixpack willen hebben vraagt dat om een bodyfat  rond de 10%. Bij vrouwen is dat rond de 18% (hoewel het bij vrouwen soms echt verschillend is). Het is voor vrouwen sowieso moeilijker om het wasbordje te laten zien, dat heeft alles te maken met de hormoon huishouding menstruatie, vocht vasthouden.

 

WAT WERKT?

Daar komt ie weer…..voeding is de sleutel om het lichaamsvet te verminderen. Verbrandt meer calorieën als dat je binnen krijgt en working out!! Dat betekent niet alleen de ab Challenge oefeningen maar kracht met cardio combineren om calorieën te verbranden, en doe je dit goed dan gaat jou lichaam het opgeslagen vet als brandstof gebruiken!!! Eat to perform dat houdt in eet kwaliteit voedsel minder rotzooi (suiker, granen, kant en klaar etc). Koolhydraten zijn niet slecht, vet is niet slecht……denk na en eet ‘real’ food.

 

Eat as much as you need but not as much as you feel like!

 

En ladies show your curves want een stalen six pack vind ik persoonlijk ook niet mooi en ik denk menig man ook niet?!

 

I WANT BOOTY !

Yeah she squats, je kent de foto’s maar zijn squats de ideale oefening voor ronde billen? Squats zijn eigenlijk perfect en zet elke spiergroep in je lichaam aan het werk en is de meest waardevolle oefening als het op kracht training aan komt. De squat is een knie dominante oefening die vooral effectief is voor de bovenbenen…..en nee, door veel te squaten krijg je geen ‘hulk’ benen, je vormt ze! Dus als je mooie ronde billen wilt krijgen moet je opzoek gaan naar meer spierspanning tijdens een oefening, heup dominante oefeningen waarbij het been achter het lichaam komt. Squats zijn zeker ook perfect voor de spanning op de grote bilspier maar wil je meer focussen op de bips dan zijn oefeningen als de hip trust, pull trough, pistol squats en deadlift PERFECT!!!

 

Wat ik met deze post wil zeggen is dat het prima is om mensen te motiveren maar praat geen POEP, want het is niet makkelijk en iedereen doet elkaar maar na met challenges om iets te creëren wat tijd kost en waar je voor moet werken!!! Haal je Challenge uit je workout of om ergens beter in te worden!

 

Rome wasn’t built in 30 days!!!

 

Dit is mijn Challenge, om 10 keer achter elkaar strict pull-ups te doen!

 

 

Leave a Reply

*



De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>